Coca-Cola, Pepsi și alte companii, date în judecată pentru plasticul care ajunge în oceane

de: Teodora Tudosie
03 03. 2020

Mai multe companii au fost date în judecată pentru că ar fi nesincere în legătură cu plasticul care ajunge în oceane. Printre ele se numără și Coca-Cola.

Earth Island Institute, un grup de mediu din California a inițat un proces împotriva giganților. Acesta susține că mai multe companii au poluat intenționat oceanele și, în proces, au păcălit și consumatorii care le-au cumpărat produsele.

Potrivit grupului de mediu, între opt milioane și 20 de milioane de tone de plastic ajung în ocean în fiecare an. O mare parte este produsă chiar de companiile date în judecată. Printre acestea se numără Coca-Cola, Pepsi, Nestlé, Colgate-Palmolive sau Mars.

Earth Island Institute susține că, dacă lucrurile vor continua în acest ritm, cantitatea de plastic din oceane va depăși cantitatea de pește din ape, până în 2050.

Ce le cere grupul de mediu companiilor precum Coca-Cola sau Pepsi

Principala problemă ar fi chiar ce scrie pe eticheta produselor companiilor. Grupului american le cere giganților să nu mai menționeze pe eticheta produselor de plastic că sunt reciclabile. Susține că eticheta induce consumatorii în eroare, pentru că foarte puțin plastic este cu adevărat reciclat.

Potrivit unui studiu, din toată cantitate de plastic produsă încă din anii 1950, 91% nu a fost reciclată. În schimb, plasticul ajunge în gropi de gunoi sau în oceane.

Acesta ar fi primul proces care vizează direct companiile care, de-a lungul timpului, au răspândit povestea falsă potrivit căreia produsele lor pot fi reciclate, atunci când știu că în cele mai multe cazuri, acest lucru nu este pur și simplu adevărat, susține Josh Floum, președintele consiliului de administrație al Earth Island Institute.

Astfel, companii precum Coca-Cola sau Pepsi ar contribui cu bună știință, asemenea companiilor din industria tutunului, la un prejudiciu public și mințind publicul în legătură cu acest lucru.

„Aceste companii promovează un produs și apoi creează campanii de dezinformare, astfel încât publicul nu este pe deplin conștient de prejudiciile produselor, atunci când ia decizii de cumpărare”, a declarat Sumona Majumdar, consilier general pentru Earth Island.